Yoga2018-12-04T20:27:00+00:00
EN GAVE TIL KROPPEN SOM GIVER RO I SINDET
Yoga
Yoga Free Spirit
Yoga Free Spirit
Yoga Free Spirit
Yoga Free Spirit

Få en flottere kropsholdning

Der findes mange former for yoga. Yoga er et 5000 år gammelt træningssystem for krop og sind, der mere end nogensinde har noget at tilbyde. Yoga er ikke religiøst eller mystisk, men handler dybest set om at være tilstede i det man gør lige nu og – ikke mindst – at være tilstede med et overskud af energi og glæde.

Yoga virker på en gang afstressende og vitaliserende. Den er desuden styrkende og smidiggørende samt dybt regenererende. Skavanker som dårlig ryg, spændingshovedpine, fordøjelses- og søvnproblemer forebygges og afhjælpes ved regelmæssig praksis. Den enkeltes energi og modstandskraft øges. Mentalt vil man desuden opleve et bedre kendskab til sig selv og sine ressourcer samt en større oplevelse af indre ro.

Yoga er for alle uanset alder, køn, størrelse og tidligere erfaringer med yoga. Det er derfor heller ikke nødvendigt at være specielt smidig eller stærk. Det har større betydning at du har lyst til at arbejde med dig selv og din krop. At du tør være autentisk i forhold til hvad du føler, og respondere ærligt på det kroppen fortæller dig.

De to yogaformer i Free Spirit

Flow yoga
Flow yoga er en dynamisk yogaform, hvor vi bevæger os igennem et flow af forskellige øvelser. Kendetegnet ved flow yoga er stor fokus på træning af de store muskelgrupper. Vi laver mange stående øvelser, som giver dig sved på panden, øger styrken og giver dig varme, energi og friskhed i både din krop og dit sind. Mere specifikt vil du på flow yoga timerne blive præsenteret for både ”knæ-bryst-hage vinyasa” og den ”fulde planke-vinyasa”, du vil opleve at på grund af det store fokus på flow, styrke og kondition opholder vi os alt mellem 3-7 vejrtrækninger i hver stilling. Derudover indeholder timen flere stræk stående, siddende og liggende, som øger din smidighed i kroppen.

Timen vil altid starte med en kort form for meditativ intro med fokus på at ”lande” på måtten. Herefter er der en udførlig opvarmning af rygsøjlen efterfulgt af selve programmet med serier af flow yoga øvelser. Timen afsluttes altid med en grundig udstrækning og afspænding.

Hatha yoga
Hatha yoga er en dynamisk yogaform, med stor fokus på blide, behagelig og sikre stræk af kroppen. I hatha yoga arbejder vi med de stående stillinger til at skabe varme og energi, så du kan udføre dybe og lange stræk i løbet af timen. Kendetegnet ved hatha yoga er det ekstra rolige tempo og den afslappethed vi arbejder med samtidig med, at vi bevæger os igennem et flow af yogastillinger. Mere specifikt vil du på hatha yoga timerne bliver præsenteret for ”knæ-bryst-hage vinyasa”, du vil opleve at på grund af det store fokus på smidighed og stræk opholder vi os alt mellem 5-9 vejrtrækninger i hver stilling. Du vil på timen opleve at dit sind får ekstra tid til at fokuserer og koncentrere sig, hvorfor mange også opdager en større afspændende effekt af hele timen. Der vil på hatha yoga både være stående, siddende og liggende stillinger.

Timen vil altid starte med en grundig og udførlig form for meditativ intro med fokus på at ”lande” på måtten. Herefter varmer vi rygsøjlen op og går videre til selve programmet med de forskellige yoga øvelser. Timen afsluttes altid med en grundig og længere udstrækning og afspænding.

Begynd på yoga allerede i dag

FÅ PLADS PÅ ET AF VORES HOLD

Book tid her